dumler
![](http://picsrv.fora.pl/fiblack3d/images/spacer.gif) |
Wysłany:
Nie 19:01, 12 Lis 2006 Temat postu: Umiejętności |
|
Alchemia
Alchemia jest sztuką ważenia mikstur. Aby ważyć silniejsze mikstury, trzeba najpierw zapoznać się z recepturami tych słabszych. Jest to umiejętność dość kosztowna pod względem punktów doświadczenia. Aby stworzyć miksturę potrzebna jest menzurka oraz ściśle określone składniki.
Tworzenie run
Tworzeniem run zajmują się magowie. Wstępując w coraz to wyższe kręgi magii można tworzyć coraz to lepsze runy. Aby stworzyć runę potrzebny jest zwój z zaklęciem, czysta runa oraz ściśle określone składniki. Aby dowiedzieć się jakie składniki są potrzebne wystarczy przeczytać odpowiednią księgę w klasztornej bibliotece.
Kowalstwo
Nauka kowalstwa pozwala na kucie mieczy. Można wykuć miecz zwykły oraz z magicznej rudy. W późniejszej części gry będąc Łowcą Smoków, można wykuć potężne miecze dodając odrobinę smoczej krwi.
Umiejętności złodziejskie
Umiejętności złodziejskie uległy kilku modyfikacjom. Otwieranie kufrów i kradzież kieszonkowa zależą teraz od zręczności.
Otwieranie zamków
Umiejętność otwierania zamków nie została znacznie zmieniona. Jedyną różnicą pomiędzy otwieraniem zamków w Gothicu I i w Gothicu II jest zależność od zręczności. W tej części gry jest stosowana prosta zasada: im więcej zręczności posiada bohater, tym jest mniejsza szansa na złamanie wytrycha.
Kradzież kieszonkowa
Umiejętność ta znacznie się różni od tej w Gothicu I. Jeżeli bohater posiada tę umiejętność, to podczas rozmowy z niektórymi osobami dostępna jest opcja kradzieży kieszonkowej.
Można ukraść jedynie ściśle określoną rzecz. W zależności od zręczności bohatera można kraść przedmioty należące do mniej lub bardziej uważnych osób. |
|